Räkna rörelser
Min första graviditet

Att man går runt och oroar sig titt som tätt är inte helt ovanligt i en graviditet, snarare tvärt om. Natten till igår var extra jobbig för mig och jag var väldigt orolig. Eftersom att bebis helt har ändrat karaktär och rörelsemönster nu när det inte finns lika mycket plats i magen att böka runt i försöker jag alltid se till att känna rörelser innan jag somnar och när jag vaknar. Det är då liten är som mest aktiv och väljer att göra sig till känna. På dagarna är det också aktivitet i magen men det är så tydligt och mysigt att ligga och känna på magen innan det är dags att sova. Det är också då Daniel brukar känna hur vår bebis lever loppan.
Men i förrgår när vi gick och la oss och väntade på att boxningsmatchen i magen skulle börja gick det en väldigt lång stund (kändes som en evighet) innan bebis gav ifrån sig några få och slöa (enligt mig) rörelser. Jag kände mig inte nöjd och ville känna mig mer. Jag provade allt vad det heter för att få liv i liten. Jag la mig på sidan - gick upp och gick - drack ett glas kallt vatten & ett glas saft utan något vidare resultat. Efter en eller två buffrar lyckades jag somna men vaknar alltid flera gånger per natt och just den här natten var bebis bestämd och fortsatte skrämma mamma och pappa. TACK & LOV så fick jag igen för allt lugn som varit i magen på morgonen när jag vaknade och ringde direkt till Daniel ♥. Jag var ytterst nära på att åka in till förlossningen för att kolla så att allt stod rätt till. Det viktigaste för oss är att vårt älskade barn mår bra och minsta tveksamhet gör mig orolig till tusen. Dessvärre blev det inte många timmars sömn för mig då jag låg och väntade på rörelser varje gång jag gått på toa.
Det bästa för att lugna ner mig i en orolig situation som denna är när Daniel har känt rörelser och kan påminna mig om att bebis faktiskt har rört på sig. Annars är det lätt att jag inbillar mig att h*n inte rört sig alls. Idag är iaf allt som vanligt och jag har känt väldigt mycket rörelser nu på morgonen :) och vet ni, det är bara 14 dagar kvar till bf.
 
Jag läste någonstans att man ska känna minst tio (?) rörelser per dag, stora som små. Jag vet inte alls hur bra detta stämmer då vår bebis rör sig väldigt olika från dag till dag. Vissa dagar är det fullt ståhej mest hela dagen och andra något lugnare. Jag tror det har väldigt mycket med att göra vad man gjort under dagen. 
 


 Sara ~ Candis

Du har något helt sjuuuuukt fantastiskt att vänta dig :))) trodde jag var lycklig innan vår lilla trollis tittade ut, men lycklig innan går inte att jämföra känslorna som är nu ♥

Svar: Ååå jag är så förväntansfull! Längtar så in i bomben. Kram
Sandra



URL: http://candis.se


 Jennifer

Helt sjukt hur orolig man kan bli! Det brukar hända mig och jag blir livrädd varje gång

Undra om bebben känner av oron och ska skrämmas lite 🙊
Snart kommer erat lilla hjärta och ni har verkligen gjort så fint!

Puss 😘



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?