SJUK.
Vardagsliv

Hej vänner,
Frånvaron i bloggen beror på att jag gått och blivit sjuk, eller mest troligt mjölkstockning, IGEN. Igår vaknade jag upp alldeles yr, illamående och febrig. Tempen låg på 40,3 och jag var öm i hela kroppen. Daniel stannade hemma från jobbet för att ta hand om Theodor och jag spenderade dagen i sängen. Tidigare har jag vetat säkert att jag haft mjölkstockning då jag känt ömma knölar men nu när hela kroppen värker och jag har ont överallt är det svårare. Det är idag först jag ser rodnad och Theodor blir frustrerad när det inte kommer mat.
Idag är Jenny hos oss för att underhålla mini (det känns hemskt att inte "orka" ta hand om sitt barn) och jag ska koncentrera mig på att pumpa så mycket det bara går i badet. Febern ligger än så länge på 38 och jag känner mig lite piggare än igår. 
Alla dessa mjölkstockningar på kort tid får mig att verkligen fundera över amningen, kanske dags att trappa ner?


 LisaMarie

Att du ens tänker på att trappa ner, fattar inte. Det bästa du kan ge ditt barn är din mjölk och trots att det blir komplikationer ibland så måste man som mamma ta sig igenom det. För sitt barns skull. Mjölkstockning är för att du inte skött om din produktion.



URL:


 Mikaela

Lisamarie, det är väl ändå upp till var och än hur man väljer att göra! Jag känner ett flertal mammor som inte kunnat amma och gett ersättning från början och dom barnen mår hur bra som helst. Dessutom så resulterar dessa komplikationer i att hon blir för sjuk för att orka göra något, "ta hand om" sitt barn. Då får man prioritera vad man själv anser är viktigast! Tycker åtminstone jag

Svar: Precis som du skriver tänker jag! Om jag är för sjuk kommer jag inte orka ta hand om Theodor och förlorar alltså flera dagar med honom. En mjölkstockning kan jag ta, till och med två och tre men en fjärde vet jag inte om jag vill ha inom loppet av två månader. Jag är så glad över att ha så fina läsare som dig! Tusen tack för din värmande kommentar. Kram
Sandra



URL:


 Idas beauty ~ nybliven mamma

Lisamarie: hur har du ens mage att kommentera så när hon mår dåligt? JAG fattar inte hur du kan kommentera en sån sak när du inte har någon aning. Dagens ersättning är hur bra som helst. Det är klart att Sandra helst vill amma, annars hade hon ju slutat kämpa med alla dessa mjölkstockningar för länge sedan. Skärpning!!!

Krya på dig hjärtat! <3

Svar: Tusen tack hjärtat för att du stöttar mig! Ibland gör några fina ord så otroligt mycket för en förtvivlad mamma. Vi mammor går igenom tillräckligt mycket känslomässigt och det sista vi behöver är påhopp av en annan som inte alls vet hela situationen. Puss!
Sandra



URL: http://blogg.loppi.se/idasbeauty


 Anonym

Lisamarie, det är ganska uppenbart att du aldrig haft mjölkstockning delux.
Det är helt fruktansvärt och jag förstår helt och hållet att Sandra funderar på att dra ner på amningen. Ibland måste man se till att må bra själv för då mår även barnet bäst.
Kram ❤️

Svar: Tack fina du för din värmande och stöttande kommentar! Precis som du skriver så funderar jag på att dra ner och jag skrev aldrig att jag SKA dra ner. En stor kram till dig <3
Sandra



URL:


 Lisamarie

Mjölkstockning är nutidens I-lands problem. Amning är det mest naturliga att ge och få. Att ge ersättning är inget bra alternativ. Det är koprotein! Barn behöver mänskligt protein. Googla på ämnet så ser ni att med ersättning följer också barn med högre sjukdomsfrekvens än barn som ammats. Barn mer ersättning är oftare öronbarn. Mjölkstockning är för att man låter det gå för långt mellan amningarna. Det åtgärdad med att man pumpar då barnet inte äter. Häng mig gärna jag bryr mig inte. Tycker bara att det är tråkigt att man blir totalt sågad för en åsikt.

punkt.



URL:


 Lisamarie

BTW jag har haft mjölkstockning delux tills jag kom på hur jag kunde förhindra det. Så jag vet mycket väl hur det är. Men att sluta ge mina barn den viktigaste näringen för det har aldrig varit ett alternativ.

Svar: Du får mer än gärna kommentera i min blogg och ABSOLUT ha en egen åsikt. MEN om du ska påpeka att jag gör fel osv istället för att kanske ge mig tips tycker jag att du kan hålla din onödiga kommentar för dig själv. Jag lovar, jag kämpar på och gör mitt bästa när det gäller allt för T!
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?