Inga ursäkter
Vardagsliv

Det finns många fördelar med att ha hund men en viktig fördel är helt klart att det inte finns några ursäkter till att komma ut flera gånger om dagen och få en nypa frisk luft. Visst att man inte behöver ta fem långpromenader i spöregn men även om det regnar behöver kroppen få i sig en daglig dos av den friska luften vilket man får av en kissrunda runt huset. Sen är det verkligen hur härligt som helst att ta en långpromenad när solen smyger sig på och fåglarna kvittrar, speciellt en vårig morgon då det kan vara sådär svalt och friskt i luften, klarblå himmel och strålande sol :)!
Ordspråket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" stämmer faktiskt ganska bra trots att jag inte har några bra skor alls och en dag som denna med regnblandad snö blir jag blöt om fötterna så fort jag kommer utanför porten..jag tänker varje gång jag är i en skoaffär att jag skulle behöva ett par ordentliga kängor som passar en långpromenad en vinterdag, men det slutar alltid med att jag kollar på några snygga klackar ist. Nu såhär i sluttampen av vintern kan jag tycka att det känns onödigt att köpa nya skor för tusenlappar men tills nästa vinter ska jag definitivt ha ett par rejäla kängor :)


 sussi

Känner att jag saknar våra promenixer. När våren och bebben är kommen tycker jag vi kör på´t igen. :) Längtar! :)



URL: http://susannej.for.me





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?