Bli av ett beroende
Vardagsliv

Alltså den där coca-colan. Jag vet inte om det är smaken, koffeinet eller sockret jag fått ett oförklarligt sug efter eller om det är kombinationen av dessa tre. I snart 12 månader har det varit colan och jag. I och med graviditeten och nu amningen har jag, medan andra tagit ett glas vin, tagit ett glas coca-cola. Och nu kan jag inte sluta. I söndags bestämde jag mig för att sötsaker och onyttigheter äter man på helgerna. På vardagar gäller mat och mjölk/vatten. Jag kommer inte sluta äta sås och fett osv men allt detta småätande och coladrickande måste upphöra. Jag längtar redan till fredag men tills dess nöjer jag mig med Ramlösa. 




 Tess

När jag var gravid och inte klarade av att dricka Coca Cola (hade hyperemesis gravidarum så allt smakade bara "fel" och jag mådde illa) då saknade jag den där "aaaaah"-känslan som man fick efter första klunken. Det där killandet i halsen. Jag längtade efter det och det var härligt när Connor var född och jag kunde få den känslan igen :-) Fast dricker mindre Cola nu än innan jag blev gravid, så det kanske var bra med en sådan avvänjningsfas :-)

Svar: Det är just den där första klunken jag är ute efter. När det liksom svider till i halsen. Jag blir tokig när jag tänker på det haha! Tur att jag unnar mig på helgerna annars hade jag aldrig klarat av det! Kram
Sandra



URL: http://highlandertess.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?