Det fungerar
Theodor 0-3mån

Vilken lättnad och vilken lyx. Nöjd bebis och pigg mamma. Sista måltiden efter badet gav jag till Theodor klockan 22 (i flaska) och han vaknade inte förens 04 igen för mat. Brösten har hunnit fyllas så dom är det inget fel på haha. Nu ska jag köra på den här rutinen i några dagar i hopp om att det håller i sig. I natt fungerade det iaf :) 
Något jag däremot oroar mig lite för är att han kommer att föredra flaska och vägra bröstet. Det är ganska vanligt har jag hört men vi håller tummarna för att det inte blir så. 
 
 


 Amanda

Om du ammar på dagarna och bara ger ersättning på kvällen/natten så kommer det säkert inte bli något problem med att han inte skulle vilja ha bröstet. Sen handlar det också om vad man använder för flaska när man ger ersättningen. Är det en flaska där det är lätt för bebisen att äta kan det bli så att bebisen blir för lat och inte vill ammas när det är så lätt att få mat snabbt ur flaskan, därför är det bättre att köpa en flaska som de får kämpa mer med och som liknar amningen. Jag använde Dr Browns Wideneck flaskor, de motverkar kolik och att det ska svälja för mycket luft,de är verkligen superbra. 😉😊

Svar: Tusen tack för jätte bra tips! Än är han fortfarande liten och jag vill gärna amma i någon månad till så jag hoppas innerligt att han inte avvisar bröstet. Vi har MAM nappflaska och den har jag också hört bra om men det kanske är värt att prova Browns Wideneck också. Kram
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?