Finns det hjärterum finns det stjärterum
Vardagsliv

Att vara samlad hela familjen runt middagsbordet i den stuga min gammelmorfar en gång byggde ute på Värmdö har en speciell plats i mitt hjärta. Min lilla familj på fyra plus tolv andra trängs just nu i köket och i soffan framför VM. Gissa vilka det är som står i köket och vilka som tittar fotboll?! 
I morse efter frukost packade vi bilen för att spendera helgen på Värmdö. När jag är här ute bildas ett inre lugn och all stress försvinner. Pysselnörden i mig lockas fram och jag har redan hunnit förbereda flera nya projekt. På måndag sätter jag igång. Förhoppningsvis har jag en sammarbetsvillig bebis hemma då. Jag får min inspiration från den gamla inredningen i stugan där koppardetaljer har övertaget. 
Ikväll äter vi krämig potatissallad, grillad kyckling och sallad. Till efterrätt har mamma gjort hennes goda frozen cheesecake som serveras med färska jordgubbar. Det finns ingen godare efterrätt än just den. När vi är alla tillsammans ser vi ut som familjen taikon , det är sovplatser överallt och långbordet är dukat genom hall och vardagsrum, finns det hjärterum finns det stjärterum.

Min älskade Lisette.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?