Fredag 21/03/14
Vardagsliv

Fredag idag och det bjuds på SOL :). Jag blev så glad när jag slog upp ögonen och insåg hur bra den här dagen/helgen kommer att bli. Jag började med att storstäda här hemma (dammsuga, hänga tvätt och moppa golv) och sen antog jag utmaningen att ta första långpromenaden med Måns sen vi börjat med träningen. Missförstå mig rätt, självklart går jag ut med Måns flera gånger om dagen men ist för att gå långt har vi satsat på att träna honom psykiskt med flera sökövningar, gå fint i koppel och "hopp & lek" till och från. När vi kommer in från våra korta men tidsmässigt långa promenader är Måns helt slut av allt tänkande. Han är som sagt en liten individ med ett stort ego som behöver tränas! Åter till dagens promenad. DEN GICK SÅ SJUKT BRA! När han gått fint i koppel ett tag låter jag honom "springa fritt" för att sen gå fint igen. Jag låter honom alltså inte göra som han vill en hel promenad för då rusar han upp i varv och blir okontaktbar. 
Om ca 45 minuter kommer D hem och då ska vi hålla på i barnrummet. Igår var vi och hämtade en byrå som vi fyndade blocket (Ord.pris 1295 kr och vi fick den för 300 kr). Vi har satt helgen som mål att bli klara i barnrummet sen är det min tur att gå lös på barninredning ;). Eventuellt ska vi gå på Hem och Villa mässan med inriktning på utemiljö. Nu när vi snart ska börja med altanen är det roligt med inspiration. 
 
Se så fint mina påskliljor har blommat :)
Nu ska jag sätta mig i soffan med ett glas saft och mumsa kokosbollar i väntan på min kärlek. 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?