Hundpsykolog andra mötet
Vardagsliv

Nu är andra mötet av tre avklarat och det gick bra även denna gång. Idag var vi ute och tränade på att gå i koppel samt sökövningar som Måns älskar. Han skötte sig jätte bra och vi fick in snitsen nästan på en gång. Men det gäller att vara uppmärksam för han försöker lite titt som tätt att dumma sig. Anna är en riktigt bra coach som är väldigt pedagogisk och sätter inte upp för svåra mål i början. När vi fått in tekniken på en övning avancerar vi för att vi alltid ska ha en utmaning men det måste fungera i vardagen och därför tror jag det är bra att inte ha för svåra mål uppsatta från början, då kan det vara lätt att man ger upp.
Anna tycker Måns är en riktigt rolig hund att jobba med då han är väldigt snabblärd och har en härlig personlighet. Vi har kommit fram till att Måns blir som mest stressad och snurrar runt och har sig när han inte har någon uppgift. Så fort han får en uppgift koncentrerar han sig på den men när han får fria tyglar blir det för mycket för honom och han vet inte vad han ska ta sig till. Vi jobbar med en sak i taget och det är extra roligt när jag ser våra framsteg och även får höra hur bra det går för oss. Första mötet jobbade vi på kontaken mellan Måns och mig, den här gången jobbade vi på att gå fint i koppel och ha kontak ute och nästa gång ska vi jobba på hundmöten. Därefter har jag inget nytt möte inbokat men jag tror att jag vill träffa henne minst en gång i månaden för att få nya övningar samt bli pushad om något inte går så bra, det sista jag vill är att vi ska trilla tillbaka till våra dåliga vanor. HEJA HEJA!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?