Behöver er hjälp
Vardagsliv

Idag kom det på tal hurvida vi ska använda babysemp 1 eller babysemp 2 (ersättning). Babysemp 1 är modersmjölkersättning och babysemp 2 tillskottsnäring rekomenderat för barn fyllda sex månader. För mig föll det sig ganska naturligt att köpa babysemp 2 sist vi handlade då Theodor är sex månader, vi har slutat amma helt och han äter endast burkmat (eventuellt ersättning som mellanmål). MEN tydligen ska babysemp 1 vara "bättre" och jag är självklart ute efter att ge Theodor det allra bästa. Vad är skillnaden mellan babysemp 1 och babysemp 2? Ska man någonsin ge babysemp 2 eller fungerar det att alltid köra med 1:an? Hur gör ni? Har ni tips på andra alternativa mellanmål till en 6-7 månaders bebis? Theodor lägger sig som bekant väldigt tidigt och äter gröt som ett sista mål runt 17.30. Någon gång vid 22 brukar han vakna upp och då ger vi honom ersättning. Bör vi ge något annat? Vilken D J U N G E L alltså!
 
En av mina favoritbilder på mini.
 
 
 


 Sara ~ Candis

Jag kör med Semp 2 till min 7 månaders. Han ammar inte heller och äter vanlig mat tillsammans med Semp 2. Har inte hört någon som sagt att ettan skulle vara "bättre". Kanske nåt du skulle fråga BVC om kanske?

Svar: Efter att ha läst vidare på sempers hemsida känner jag mig nu mycket tryggare! Vi kommer att fortsätta köra på tvåan då det verkar vara det rätta för oss :) Kram
Sandra



URL: http://candis.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?