FIKA.
Vardagsliv

Att ta en kaffe/fika hör numera vardagen till. Igår när jag gick igenom mitt flöde på Bloglovin (glöm inte att följa mig där) insåg jag hur många mat- och bakbloggar jag på senaste tiden intresserat mig för. Jag får inspiration av andras goda middagar och sparar massvis med recept. Det jag gillar allra mest är när det går fort och inte krävs allt för många ingredienser. Tex. när vi fick besök härom veckan och jag insåg att alla godsaker i skafferiet var slut. Då tog jag upp ett super enkelt muffins recept och efter 30 minuter kunde jag servera färska nygräddade muffins. 
 
Igår var Beatrice och Olivia här för lek och bus. Som mammaledig har jag träffat nya underbara vänner som förgyller mina och Theodors dagar. Jag vet inte vad jag hade gjort om ingen bekant vore hemma samtidigt som mig. Kaffekokaren gick på högvarv men dessvärre hade jag inget nybakat att bjuda på. Istället åt vi upp en längd mjuk pepparkaka som fanns kvar från dagen innan. 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?