Egentid blir till familjetid
Vardagsliv

Godmorgon vänner,
När jag vaknade i morse fick jag en rejäl chock av klockslaget, 07.44 (!!). Alltså har min lilla kille sovit från 18 kvällen innan till 07.44 med endast något uppvak under natten? Det kanske beror på att vi bytt till 6 månaders gröten eller att jag numera försöker flaskmata honom under natten. Dock måste jag erkänna att det känns meckigt att böka med ersättning och flaskor istället för att snabbt lägga honom vid bröstet. Jag hinner liksom bli pigg på den stund som jag gör i ordning Theodors mat. Det är antagligen en vanesak. 

Angående mitt och Daniels tjafs så känns det bättre nu. Vi har många delade meningar om hur "fritiden" (helgerna) ska spenderas. Med familjen eller på egen hand. Jag ser gärna att helgerna är lite av en helig familjetid och att vi ska umgås bara vi tre eller vi tre tillsammans med vänner. "Egentid" har för mig fått ett nytt begrepp. Egentid kan likväl vara när jag och Theodor har kvalitétstid bara vi två eller när jag och Daniel sitter uppe och pratar efter att Theodor har somnat. Jag har inte samma behov av att bara vara jag längre. Visst är det också oerhört viktigt att vara på tu man hand men inte i den utsträckning som tidigare. 
Ibland blir det en krock och vi är inte världsbäst på att lösa konflikter snabbt och smärtfritt. Vi behöver ofta någon dag innan vi tar till en diskussion. Ännu en sak vi bör jobba på. 







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?