IKEA och gammelgammelmorfar
Vardagsliv

En gång om året får anställda på IKEA 25 procent rabatt på ett helt köp. Min mamma arbetar på kassakontoret och fick bjuda två vänner på denna rabatt. Tillsammans med Isabell och Sebaztian åkte jag och Theodor till IKEA för att köpa kök (till deras snart färdigrenoverade lägenhet) och nödvändigheter såsom skålar och bestick till mini. Det är svårt att gå i varuhuset utan att det kliar i fingrarna. Isabell fick påminna mig ett flertal gånger om att vi faktiskt om bara tre veckor ska till Ullared. 
 

På kvällen tog jag med mig prinsen, min mamma och min moster för att hälsa på gammelgammelmorfar Erik. Han har precis fått plats på ett service hem och blev så glad när vi kom. Alla tanter förälskade sig i Theodor och Erik visade stolt upp honom. Vi hämtade fotografier och inredning från Eriks lägenhet för att det nya boende ska kännas som "hemma". 
94 år skillnad.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?