Att vara mammaledig
Vardagsliv

 
 
Bilder från igår när ljuvliga Olivia ville åt Theodors napp.
 
På senaste tiden har jag fått svårt att finna ro (läs: senaste året). Jag har svårt att njuta av nuet och planerar alltid för morgondagen. Något som får mig att ständigt gå på nålar och känna mig stressad. Under graviditeten räknade jag dagar och längtade efter en ny vecka och så har det fortsatt. Sedan Theodor kom till oss har jag velat få ut så mycket som möjligt av mammaledigheten att jag faktiskt glömmer bort att njuta. Visst njuter jag tillfullo av att vara hemma med min son, missförstå mig rätt, men istället för att ta dagen som den kommer och göra det som faller oss in bokar jag upp saker veckor i förtid. Och vips så har sju månader redan gått. Jag måste lära mig att slappna av och jag måste också lära mig att säga nej. Det kan vara småsaker såsom att inte planera in mer än en sak per dag. Inte ens när vi äter middag eller ska sova är jag avslappnad. Alla har vi något som vi behöver öva på och detta är något jag vill få bukt med.
 
För att inte enbart tala om mina svagheter vill jag lyfta något som jag varje dag tackar mammaledigheten för (bortsett från alla dagar jag får spendera med Theodor). Alla dessa underbara människor jag lärt känna och alla nya vänner jag fått. Det är gamla vänskaper som blommat upp på nytt och nya bekantskaper som visade sig vara otroligt värdefulla. Jag älskar att jag har många runtomkring mig som befinner sig i liknande situationer som mig själv och att Theodor har många barn att umgås med. 
 
Igår hade vi en mysig dag med Beatrice&Oliva och Josephine&gravidmagen. Beatrice bjöd på både lunch och efterrätt, potatis och löksoppa med knaperstekt bacon samt gino till efterrätt. Det känns oerhört lyxigt att bli bortskämd med både lunch och kaffe då jag vissa dagar knappt hinner med att äta. Nu är det fullrulle på Theodor från att han slår upp sina ögon till att han lägger sig. Han har börjat skrika högt (jag tror att det beror på att han hör sin egen röst) och ålar snabbt. Roligast är att jaga dammsugaren så ni kan gissa om jag får städa mycket här hemma haha. Mitt huvud känner kraftigt av hur ljudnivån förändrats och blivit snäppet högre. 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?