STERILT.
Vardagsliv

 
Denna morgon har jag och mini tillbringat i sängen, inte för att slappa utan snarare tvärt om. Theodor har tagit sina första kråltag och ingen är stoltare än jag men mer om det i ett annat inlägg.
Trötta och lyckliga över det nya framsteget i utvecklingen sover nu bebis medan denna mamma tar tag i vardagssysslor och passar på att uppdatera er. Med handen på hjärtat hur ofta kokar ni nappar och nappflaskor? Rekomendationer är att nappar osv ska kokas minst en gång i veckan och att nappar ska bytas ut ungefär varannan månad. Att nappar behöver bytas ut köper jag pga. säkerhetsskäl men då Theodor inte dricker mycket ur flaska, max två gånger om dagen och det i olika, känns det lite väl att koka upp allt en gång i veckan, speciellt när jag diskar delarna noga med en flaskborste. I början var jag överdriven med just att få allting så sterilt som möjligt men nu när det mesta åker in i munnen ändå och bakteriefloran utvecklas är jag lugnare inom området. Har jag fel?





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?