Vacker som gravid
Vardagsliv

När jag väntade Theodor minns jag hur jag alltid fick höra vilken liten mage jag hade och hur vackert gravid jag var. Och det var precis så jag kände mig, liten om magen och fin. Jag trivdes verkligen i min kropp under graviditeten (bortsett från den dåliga hyn jag hade fram till ca vecka 16) och jag har nog aldrig kännt mig så vacker.
När jag passerat vecka 30 pratade jag och Izabella om hur de flesta påstår att de saknar magen efter en graviditet. För oss som förstföderskor var det obegripligt då vi längtade mer än någonsin efter våra bebisar. Såhär i efterhand kan jag tänka tillbaka på hur mysigt det var att klappa på magen och känna sparkar. Tänk att jag i nio månader gick och ruvade på Theodor. Min lilla stora kärlek här i livet.
I nästa graviditet (om vi har den turen att få uppleva ännu en) ska jag njuta på ett annat sätt. Det kommer aldrig att bli likadant som den första med ett barn som härjar här hemma men nu vet jag vad vi har att vänta. Jag tror att oron inte kommer att vara lika ständig och jag kommer att vara lugnare i mig själv. 
 
Bilder från när jag väntade Theodor, så liten var jag trots allt inte. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är sista bilden som togs på magen inne på Karolinska i vecka 39+1. Några timmar senare var prinsen född (i vecka 39+2).
 


 Bea

Du var verkligen så snygg som gravid :D men det är du nu oxå! ;) <3



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?