Aj, mina bröst!
Vardagsliv

Okej varning för gnällinlägg. Idag känns det inte lika lätt att hålla Theodor ifrån amningen. Ena bröstet har jag inte ammat på sen 03 i natt och resultatet lyder som rubriken. Aj! Det håller bokstavligt talat på att sprängas. Jag vet att det är självförvållat och att ni säkert är några som tycker att jag får skylla mig själv. MEN om jag aldrig börjar trappa ner skjuter jag bara upp smällen. Jag är världens lyckligaste som fick gåvan att kunna amma och över att det fungerade från start. Det har inte varit annat än mysigt att få krypa ned bland filtar i soffan (bortsett från alla mjölkstockningar) men nu saknar jag att kunna ha på mig vad jag vill utan att tänka på vad som är amningsvänligt plus att jag vill att Daniel ska kunna vara delaktig på ett annat sätt. Jag får glädja mig åt att detta förhoppningsvis enbart håller i sig i några dagar och att mjölken snart minskar. Om 45 minuter ringer Theodors inbyggda sovklocka och då får jag äntligen tömma bröstet. 
 
 


 Sinni

Min undran är om du slutar amma för din egen skull så att du kan ha speciella kläder eller för din sons skull så att han får det bästa en mamma kan ge?

Svar: Att du ens frågar visar på att du inte läst mina tidigare inlägg. Jag känner att jag egentligen inte borde svara på denna kommentar men du verkar vara nyfiken på min amning och har lagt ner tid på att kommentera. Jag kommer att sluta amma dagtid då jag fått 3 mjölkstockningar på bara två månader, detta resulterade i att jag låg i 40 graders feber i flera dagar och inte orkade ta hand om min bebis. Tiden med honom är viktigast så vi trappar ner på amningen och håller oss till nattamning. Alla är olika och detta fungerar för oss! Jag skrev lite på skämt att det ska bli skönt att kunna ha på sig vilka kläder jag vill nu när vi ändå ska sluta. Där sätter vi punkt.
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?