Jag säger upp mig.
Vardagsliv

Okej jag erkänner. Att vara mamma är inte enbart fika och rosa moln. I natt kan vi ha haft den tuffaste natten någonsin tror jag. Och så är jag hängig på det. Som vanligt nattade vi Theodor vid 18, han ammade och somnade direkt. De första timmarna sov han utan att vakna ens för nappen men mellan 22-05.30 vaknade han säkert 20 gånger. Han ville äta fyra gånger och resterande gånger ploppade nappen ut.
Idag har vi inte gjort annat än att leka på en filt, läst böcker och myst. Han har som vanligt sovit en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen men nu ikväll har vi försökt med något nytt. Inatt får han bara inte vakna flera gånger i timmen, då säger jag upp mig! Kvällsmål, bada och amma men en timme senare än vanligt. Klockan 19.15 gick Theodors ögon i kors och han somnade mätt och belåten (vi fick i honom lite extra mycket mat).
 
Anledningen till att vi inte lagt Theodor senare än 18 är för att han inte orkat vara uppe, han blir övertrött och får svårare att somna. Vi har testat och då somnade han inte förens vid 21 efter en åktur i vagnen. Idag fick han sova lite senare på eftermiddagen för att orka vara uppe längre.
 


 Emilie

Alba har varit sådär som du beskriver Theodor ett bra tag nu.. Sover gott de första timmarna men vaknar sen resten av natten av att hon tappar nappen, eller att hon ska äta. Känns dock som att det gått LITE åt det bättre hållet, men det är långt ifrån som hon var de första 4 månaderna... Då sov hon som en liten ängel. Sen vände det. Försöker nu med mer mat om dagarna och att trötta ut henne, men än så länge (har inte försökt många dagar) så har det inte blivit bättre. Så jag får se! Annars är det väl bara att stå ut...

Svar: Jag blir inte klok på alla dessa faser som påverkar sömnen. Nog för att det är underbart hur dom små utvecklas och varje fas har sin charm men för att vara den bästa mamman jag kan vara till Theodor behövs lite mer än 40 minuters sammanhängande sömn kan jag tycka :) tacka gudarna för kaffe och concealer haha! Er Alba är så fin!
Sandra



URL: http://emilies.blo.gg





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?