Amningshjärna
Vardagsliv

Likt alla andra dagar som mamma ledig sprang gårdagen förbi. Vi hann inte mer än att slå upp ögonen innan dagen var fullspäckad. Lek och fika vid vattnet, bebis häng hos Linn, promenad till dagis och en kräftskiva lyckades vi klämma in. Faktum är att min amningshjärna spelade mig ett spratt (om ni slår upp ordet amningshjärna beskriver det mig in i minsta detalj haha) och raderade alla spår efter gårdagens tidigare planer. Vi skulle eventuellt ha träffat Izabella och Viggo men det hade jag inget som helst minne av. Istället tog vi bussen upp till centrum där Linn och Michaela väntade med sina små. Vi köpte med oss fika och gick ned till vattnet för picknick och bus. 
September månad har bjudit på sommarvärme so far så vi höll oss i skuggan. 
Runt lunch gick vi hem till Linn och fortsatte busa med barnen. Att äta glömdes helt bort av mammorna (amningshjärnan igen) men Theodor och Alina åt desto mer. 
Trött bebis efter dagens lek somnade på stört i vagnen när vi mötte Isabell för en promenad till Melodys dagis. Hon går i Norrboda och det är på det dagis jag vill att Theodor ska börja. Nackdelen är att det ligger lite längre bort än bekvämt. Det är hög tid att vi ställer honom i kö men vi är kluvna. 

Som avslutning på en fin dag kom min syster med pojkvän över på kräftskiva. Kräftor, paj, bröd, ost, salami, sallad och vin stod på bordet. Lite annorlunda att äta kräftor mitt i veckan men lika trevligt var det för de. Altanen gjordes fin och vi satt ute hela kvällen, dock med gosolvärmaren på högsta. Undra hur länge det dröjer innan vi måste packa in dynor osv.

Theodor och Alina.
Busunge.
Kräftis.




 Anonym

Fina bilder!! :) varför är ni kluvna till att ställa honom i kö till Norrboda? Det verkar vara ett bra dagis.

Svar: Det verkar verkligen vara ett kanon dagis och det är vårt första hands val men det som får oss att vara kluvna är för att det ligger en bit bort. Det innebär en promenad på ca 25 minuter enkel väg eller buss :/
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?