Livrädd
Vardagsliv

Det här kan verka som en fis i rymden när jag för bara fyra månader sedan fött barn. MEN jag är livrädd! Igår fick jag tandvärk from hell och hela kinden svullnade upp. Idag ser det ut som om att jag har stoppat in en potatis innanför kinden och jag har svårt att gapa. Jäkla visdomstand! Jag har ringt till st:eriks tandakut och det här är ett fall att åka in direkt på. Däremot kostar det 50 procent mer att söka akut tandvård på en helg så det får vänta tills i morgon. Ibland är det dumt att vara dumsnål men hon var snäll att poientera att ett normalt besök kostar 700 kronor och uppåt så i mitt fall, om jag söker idag, skulle det gå på minst 1050. Kul! För en jäkla tand. Det fanns risk för att den måste dras ut och i samma sekund som hon nämnde detta fick jag en klump i magen. Jag hatar sprutor! Och speciellt efter komplikationerna efter förlossningen då jag fick ta flera om dagen. Tänk att få bedövningssprutor i munnen! Usch jag klarar inte ens att tänka på det. Och på lördag är det dop. 

Ursäkta hemsk bild men ser ni svullnaden?




 J

Ett tips är att köpa en gel på apoteket som heter Corsodyl och borsta med direkt på tanden, det dödar bakterierna :)

Svar: Åå tack för tipset!
Sandra



URL:


 Faster Jenny❤️

Ett tips om du måste ta bedövningssprutor är att be att få bedövningssalva. Jag är ju livrädd för sprutor men det gick jättebra när jag fick på salvan innan :) ❤️❤️

Svar: Som tur är behövdes inte tanden dras ut men om jag i framtiden måste det kommer jag garanterat be om bedövningssalva! Puss
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?