Tjugofem fakta om mig
Vardagsliv

Jag har fått flera förfrågningar på instagram om att publicera ett "25 fakta om mig" inlägg. Istället tänkte jag skriva ned faktan här på bloggen. Jag ska försöka att vara så personlig som möjligt och berätta det ni inte tidigare läst om. Att Theodor betyder världen för mig är ganska obvious och jag tänkte inte lista hur mycket jag älskar honom. Om jag skulle skriva ned allt räcker listan inte till. 
 
 
1. Jag överanalyserar allt. Jag vill inte göra någon illa och hatar känslan av att någon "kan" vara sur på mig.
2. Jag har väldigt mycket bra vänner men få närstående. Dom som står mig nära vaktar jag med livet.
3. Att få vara mamma har gett mitt liv en ny mening. Tidigare har det optimala varit att skaffa två barn (om jag har den gåvan att få fler barn, det är inget jag tar för givet) men nu kan jag tänka mig ett helt fotbollslag. Barn är det finaste vi har.
4. Vi fick två missfall innan vi blev gravida med Theodor.
5. På grund av ovanstående var jag orolig under större delen av graviditeten och gick på många extra ultraljud.
6. Jag åt Levaxin under graviditeten för att jag fick problem med sköldkörteln.
7. Sen jag började amma har coca-cola blivit ett starkt beroende. Jag dricker MINST ett glas om dagen. 
8. Jag upplevde min förlossning som den "perfekta". Jag var inställd på att jag skulle vilja dö av smärta men så var det inte alls. 
9. Jag fick ett hematom och en sprucken svanskota av förlossningen som var betydligt smärtsammare än att föda barn.
10. Jag älskar vitt. Jag vill ha vitt på allt men främst på inredning.
11. Jag hade tandställning i högstadiet.
12. När jag var mindre kunde folk ropa "anorexiabarn" efter mig på gatan. Jag har alltid varit smal utan att ha en ätstörning och mådde dåligt över det. När jag åt mat åt jag alltid lite extra för att töja ut min magsäck och på så sätt gå upp i vikt. 
13. Jag har haft glasögon och borde kolla upp min syn igen. 
14. Jag har världens sämsta tålamod.
15. Jag får lätt prestationsångest och vill att allting jag gör ska vara perfekt.
16. Jag har förstorat läpparna tre gånger. Senast var för tre år sedan men det sitter i liten än.
17. Jag älskar mitt liv och alla inblandade. Skulle inte byta ut det mot något.
18. Daniel betyder allt för mig och jag ser hela mitt liv tillsammans med honom. 
19. Jag tar åt mig av andras kritik. Ibland lite väl hårt.
20. Jag har städmani. Innan jag fick barn var det standard att dammsuga två gånger om dagen.
21. Jag avskyr hår på min kropp (förutom på huvudet) men älskar känslan när det försvinner. Det bästa är att noppa bort hårstråna med en pincett.
22. Min familj har alltid ställt upp för mig och jag för dom. Vi är som ett stort gäng bästa vänner med samma blod. Jag pratar med min mamma och syster flera gånger om dagen, ibland har vi ingenting alls att säga till varandra men vi ringer ändå.
23. Jag älskar att träffa nya människor och jag har lätt att öppna mig för dessa. 
24. Jag har en dröm om att jobba inom skönhet men också med inredning.
25. Jag avskyr att sova själv. Om Daniel inte är hemma kollar jag på klockan större delen av natten och somnar inte förens han kommer.


 Emma Wessman

Va du är modig som skriver ut all denna fakta, hade ingen aning om dina tidigare missfall.. Men nu har du din underbara fina Theodor som är alldeles perfekt 😊 dra ner på Coca-Cola drickandet kvinna, eller drick Coca-Cola zero åtminstonde 😂 haha puss på dig! //Emma



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?