Hur du beställer från Wish
Vardagsliv

Efter önskemål från er läsare tänkte jag skriva ett inlägg om vad som kan vara bra att tänka på när du beställer varor från Wish.
Wish är en app där du kan beställa allt från kläder, skor, underkläder, bikinis, barnkläder till heminredning, mobiltillbehör och mycket därtill till ca 50-80% billigare än i övriga butiker. När du laddar ned appen skapar du en profil och där kan du både spara och lägga varor i kundkorgen. När du bestämt dig för att beställa en vara får du ett bekräftelsemail och sedan ev faktura via Klarna.
Varornas fraktkostnad står direkt på varans sida och frakten är per vara. Alltså kommer du inte billigare undan genom att beställa fler varor i samma order. Fraktkostnaden brukar ligga på ca 9-20 kronor / vara. Att betala via faktura är gratis och du betalar först ca två månader (lite osäker på exakta antalet dagar) efter att din beställning är lagd.
Leveranstiden varierar från vara till vara då de skickas från olika företag. Jag har väntat på ett par shorts i snart två månader medan jag fick en tröja på bara en vecka. Det är väldigt smidigt och enkelt att beställa från Wish och det är bra kundservice. 
Bra att veta är att olika företag kan sälja samma vara till olika priser. Det är därför bra att spara det du gillar och fortsätta kolla bland företagen om någon annan säljer till ett billigare pris.
På varans sidan kan du både läsa produktrecensioner och företagsrecensioner. Jag är noga med att läsa om varan då personer som redan fått hem sin produkt delar med sig av sin åsikt. Tex. kan varan uppfattas som annan än på bilden, färgen kan vara annan och storlekarna kan skilja enormt. En storlek L kan passa en med storlek S osv. Läs recensionerna! Jag har avstått från att beställa vissa plagg då recensionerna inte alls varit bra.
 
 


 Hanna

Är det någon tullavgift på varorna? :)

Svar: Jag har sluppit tull varje gång men vågar inte lova något :/ Dock tror jag inte att det tillkommer någon tullavgift :) Kram
Sandra



URL:


 Anonym

Tillkommer tull ????

Svar: För mig har det aldrig gjort det:)
Sandra



URL:


 Antonio

Hej
Beställde en vara från wish igår ,det står att dom har behandlat ordern och att den skall komma nästa vecka , men jag har inte fått någon faktura från dom eller från klarna ,ringde klarna och dom kunde ej se något.
Hur långt tid kan det ta innan man får någon faktura ?

Mvh Antonio

Svar: Hej, Jag fick min faktura i samband med att jag fick min vara.
Mvh
Sandra



URL:


 Marie

Går det att beställa med faktura från datorn eller bara i mobilen?

Svar: Jag har bara beställt via mobilen så vågar inte svara på det tyvärr :/
Sandra



URL:


 Leon

Jag fick fakturan först men vågar inte betala nu när jag inte fått min vara än



URL:


 Anonym

Har det tillkommit nåt som kallas tulladministrationsavgift eller importavgift som typ Posten tar betalt för?



URL:


 Cassandrah

Har du fått betala moms?

Svar: Jag har aldrig fått betala moms. Det belopp som jag har betalat är det belopp som står som slutsumma :) Kram
Sandra



URL: http://elinlcarlsson.blogg.se/


 Anonym

Jag har beställd från Washington och betalat varorna redan med kort. .kan något andra avgifter komma sen ?



URL:


 Anonym

Menar wish



URL:


 Lena

Moms kan tillkomma och Postnords avgifter för moms, Fick just betala 259 kr extra för ett paket med kläder som jag betalat 713 kr för.



URL:


 Anonym

Jag har beställt en gång innan och då kunde jag välja faktura
Men nu vill jag beställa en gång till men jag kan inte välja faktura i appen, varför det finns bara kort och banköverföring! Varför kan jag inte välja faktura? Någon som vet?



URL:


 Anna

Har du behövt betala moms (25%) o momsdeklarationsavgift (hos posten, 125kr) på varje vara du beställt? För beställer man då kanske 5 billiga varor för exempelvis 10-70 kr/st), kan det ju lätt springa upp i betydligt mer om det först ska bli 25% moms på varan + frakt, o sen till det ca 100-150 kr i momsdeklarations-hantering...



URL:


 Anna

Har du behövt betala moms (25%) o momsdeklarationsavgift (hos posten, 125kr) på varje vara du beställt? För beställer man då kanske 5 billiga varor för exempelvis 10-70 kr/st), kan det ju lätt springa upp i betydligt mer om det först ska bli 25% moms på varan + frakt, o sen till det ca 100-150 kr i momsdeklarations-hantering...



URL:


 Anonym

hej



URL:


 eliz

när jag ska beställa med faktura funkar de inte, hur beställer man med faktur?



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?