Inte som vi hoppats
Theodor 1år-1,5år

Inskolningen med Theodor började bra men slutade i tårar. I fredags skulle vi lämna barnen själva över fruktstund, lunch, vila och lek. Sammanlagt i fyra timmar. Jag vinkade hej då ute på gården och talade om att "mamma kommer tillbaka om en liten stund". Vi skiljdes åt med ledsna miner från Theodors sida (jag höll allt inombords) men som många sagt brukar det gå över ganska snabbt. Det gjorde det inte. Theodor hade varit ledsen från den stund jag lämnade honom, med några korta uppehåll, tills jag och Daniel kom för att hämta. När han såg oss komma sprang han fram till oss och när jag tog upp honom i famnen brast det. Theodor grät med tårar och la sig mot min axel. Det var så hemskt att se min lilla pojke så ledsen att jag inte kunde hålla tillbaka mina tårar längre. Båda grät medan vi höll om varandra. Jag vet att man som förälder ska vara stark men jag mådde så dåligt över att veta att han varken ätit eller varit glad. Theodor hade somnat i förskolelärarens famn under vilan för att han inte kunde komma till ro och han brukar aldrig somna i famnen om han inte är väldigt utmattad. 
 
Idag är tanken att vi ska lämna barnen på samma vis som i fredags men jag kommer att stanna så länge det behövs. Med tanke på att jag fortfarande är mammaledig kan vi ha inskolning i vår egen takt. 
 
 
 


 Emilie Reuterkloo

Men Theo då :( hoppas det gått/går bättre för er framöver med inskolningen. Han kommer säkert trivas smart, det är ju en stor omställning från att vara med mamma och pappa hela dagarna till att vara på förskolan "själv". ♡ kramar till er

Svar: Tack snälla du! Just nu känns det tufft men vi kämpar på :) Hur går det för er och för Alba? Tänk vad tiden flugit förbi ❥ Kram finis!
Sandra



URL: http://emilies.blo.gg/


 Maria

Jobbigt med ledsen liten :-(
men varför ringde inte förskolan om han varit ledsen så länge? Konstigt och grymt.

Svar: I fredags ringde de inte i hopp om att det skulle gå över men hela denna vecka har de ringt varje gång det har varit någonting och jag har stannat mycket längre hos honom. Håller tummarna för att det ska gå över! Kram
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?