Julafton 2015 del 1
Vardagsliv

God fortsättning på er, hoppas att ni alla har haft en fantastiskt jul! Vi har som tradition att spendera julafton vartannat år med Daniels sida av släkten och vartannat år med min sida. I år var det hemma hos min mamma vi firade så därför spenderades förmiddagen med Daniels släkt. Det blir till viss del väldigt mycket farande men ack så trevligt.
Min mamma fyller år dagen innan julafton och det firades med att äta varma mackor framför bingolotto, jag med täta förvärkar (!!) som dessvärre avtog strax innan läggdags. 
På julaftonsmorgon bjöd Daniels mamma på julfrukost och det delades ut paket till Theodor. Mätta och belåtna gick vi ned till oss (vi har turen att bo i porten mitt emot Daniels mamma) för att byta presenter med Melody och Mason. Även Chriztian och grannarna kom förbi med en present till Theodor. 
 
När klockan slagit tolv far vi till Daniels farbror där resten av hans släkt var och det rullades köttbullar, delades ut paket (vi hade bestämt att det enbart var barnen som skulle få presenter) och jag stirrade mig blind på Theodor som sprudlade av glädje. Dessvärre var jag tvungen att avvika då min gammelmorfar drastiskt blev sämre under dagen. Han skulle fira jul tillsammans med oss men hade i några minuter slutat att andas så jag, mamma, Jenny, min moster och mormor åkte till honom med tårar i ögonen. Jag var förberedd på det värsta men ändå inte, går det någonsin att vara det? Han är trots allt 97 år men som jag sa till honom häromdagen när han ville köpa blommor, Erik du behöver inte köpa några blommor, du är vår blomma.
 
Efter några timmar var jag tillbaka hos Daniels farbror för att hämta upp lilla familjen och åka vidare till min mamma. Inombords var jag väldigt ledsen men hjärtat fylldes med värme och kärlek när jag och Daniel fick den bästa klappen någonsin. Vi blev tillfrågade om att bli Junis gudföräldrar och givetvis vill vi det. Jag älskar Juni som min egen och det är en stor ära att få vara hennes gudmor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?