"Jag spyr på dig"
Vardagsliv

Det märks tydligt på mig och min tidsuppfattning att dagarna är ljusare och att det är fler soltimmar. När klockan slog 16 och det var lika ljust som vid 12 blev jag alldeles varm inombords. Snart är det vår! Dock skrämmer det mig en smula att vi närmar oss Theodors ettårsdag med stormsteg. Tänk att vi kommer att ha en ettåring här hemma. Det är verkligen som alla säger, tiden med småbarn går dubbelt så fort. Jag njuter av varje stund som mammaledig tillsammans med Theodor men ångesten är inte långt borta. Ska jag behöva lämna dig på förskola varje dag och låta någon annan ta hand om dig? Dumma tankar. Än är det sju månader kvar. 
 
Som rubriken lyder tyckte Theodor att det var en jätte bra idé att spy på mammas vita tröja precis innan vi skulle gå ut på en promenad (skämtåsido, jag vet att han inte kan styra över sina behov så inga spydiga kommentarer tack!). Idag har vi hängt hos Linnea och blivit bjudna på lunch, hundarna har lekt av sig och Theodor har, bortsett från spyan, levt rövare bland hundleksaker och tvkontroller. Jag blir livrädd varje gång han spyr och tänker direkt på magsjuka. MEN den här gången lekte han för hastigt direkt efter matintag. Mätta och belåtna tog vi oss ut på en långpromenad med moster Jenny och hund Alice. 
 
 Bilden är missvisande, här har jag kämpat med att få bort fläckarna. 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?