Årsresumé Juli-September
Årsresumé 2014

Juli - I juli tog hettan över och det gick inte en dag utan att jag önskade en svagare temperatur. Inte för min egen skull utan för min sons. En tre månader gammal Theodor hann med väldigt mycket under juli månad. Vi besökte Skansen, firade Sabina som tagit examen, hängde alla lediga dagar vid poolen, varit exalterade över att pappa Daniel fick semester även i år, besökte vänner som har som tradition att tillbringa en vecka på smultronstället i Oskarshamn och vänt oss från mage till rygg. Efter tre månader av fläckfri amning fick jag uppleva min första mjölkstockning. No words needed. Jag var säker på min mamma roll och allt som hörde bebis till kändes naturligt. 
 

Augusti - På sommaren är det en fröjd att vara på vårt landställe. Där är det ingen stress och nu med bebis får vi mycket avlastning (faktum är att Theodor blev till på Värmdö hehe). Även denna sommar var vi där och vi lämnade Theodor till min mamma för första gången i några timmar och åkte över till Sandhamn med Jenny och Jonathan. Min första vistelse på ön. Jag och Jenny kläckte idén "armband som gör skillnad" och gjorde vår första insättning till barncancerfonden. Theodor firade sina fyra månader med en sked smakportion, ett första skratt och med att lära sig sitta. Jag och Daniel visade vår kärlek till varandra genom att ta in på hotell över natten för att fira tre år som par. Theodors dop var i full planering och vi insåg att dopet skulle bli större än förväntat. Filippa döptes i Bromma kyrka samtidigt som två andra bebisar och jag träffade Idas familj för första gången. En vän jag inte träffat på mer än tio år ringde och berättade att hon var i Stockholm. Dessvärre kunde vi inte ses mer än i 30 minuter. Tonic bodde hos oss i en vecka och det blev genast trångt i vår stora säng. 

 
September - Jag&Theodor tillsammans med Ida&Filippa gick på babylove event som LOPPI anordnat. Skogen blev full av kantareller och vi var snabba med att fylla kassarna. Theodor kom ur en jobbig fas och mycket släppte för honom när han började sitta. Sluta amma "resan" påbörjades efter tre mjölkstockningar på tre månader. Vi fick besök av husmusen Billy som bodde under vår veranda, varje kväll gav vi honom mat och vatten. 130914 döptes Theodor i Kungsängen kyrka och det var ett otroligt lyckat dop. Theodor höll sig nöjd hela dagen och han överröstes med gåvor. Jag skrev en faktalista om mig själv och vi gick ut med att vi haft två missfall innan Theodor. Sensommaren höll i sig och vi spenderade många kvällar ute. Som om att alla mjölkstockningar jag haft inte var nog fick jag en inflamation i tandköttet runt visdomstanden och svullnade upp rejält runt kinden. Evangelina och Theodor i magen fick en bebyshower i blått tema. 
 


 Emelie

Är så roligt att läsa din blogg varje dag, Theodor ska vara glad att han har just dig som mamma, en helt fantastisk människa och vän <3

Svar: Men åh vad glad jag blir fina du! <3
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?