NUK.
Theodor 7mån-10mån

Godkväll, allt väl? Theodor fortsätter envisas med att vakna ett flertal gånger under natten och jag vaknar varje gång. Det är inte för mat eller lek utan det är för den jädrans nappen. Jag är likväl överlycklig som frustrerad över att Theodor tar napp. Ända fram till för någon dag sedan har nappen varit till både hjälp och tröst, nu känns den mer som en vana. Det har underlättat i många situationer och inte minst när han är ledsen eller förtvivlad men det får inte vara till varje pris. Under vinterhalvåret har Theodor varit snorig var och varannan dag och får därmed svårt att andas med en täppt näsa och en napp i munnen 
Vi har köpt upp ett helt lager med NUK nappar som vi lagt lite var stans i sängen för att Theodor själv ska kunna hitta en och stoppa tillbaka i munnen när han vaknar och är ledsen. Än så länge utan resultat. 
Dit jag ville komma med detta inlägg är att vi har en hel del tuffa nätter bakom oss och jag har S T O R brist på sömn. Hur gjorde ni med napp? Har ni slutat eller blir det lättare? Lär sig bebis att stoppa tillbaka nappen själv om nätterna? Alla tips uppskattas. 


 Sara ~ Candis

Önskar jag kunde hjälpa dig. Men vår G är likadan och har varit i ca 3 månader nu. Han har börjat sova nåååågot bättre nu senaste veckan, peppar peppar, har inte gjort nåt annat, bara gett napp hela tiden och som du lagt ut i sängen, men han bryr sig inte att de ligger där.
Det ska serveras ;D haha.
Jag tror ju på att det är en period när de börjar märka mer att de är ensamma individer, drömmer mer mm, men det är en hemsk period samtidigt.

Svar: Vad gullig du är! Just nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Från att ha varit plätt lätt att lägga och inte vaknat allt för många gånger under natten till att vara omöjlig! Jag håller helt med dig och tror att det är en period han går igenom som förhoppningsvis snart går över. Vad skönt att du vet vad vi går igenom och att du är ungefär i samma period. Kram
Sandra



URL: http://candis.se


 Sara ~ Candis

Nej man blir ju tokig efter ett tag. Speciellt när de kör varje timme vaknande. Läste lite att de har en kortare djupsömnsperiod, ca 1 h åt gången och det verkar ju stämma då i det fallet.
Vill inte ropa hej än heller och säga att han sover bra, för det kan ju komma tillbaka i omgångar också :( hemska tanke.

Svar: Nappproblemet har äntligen blivit bättre (vågar inte heller ropa hej än) och han vaknar knappt på nätterna :) ingen är lyckligare än jag som Ä N T L I G E N fått sova någorlunda! Kram
Sandra



URL: http://candis.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?