Tio fakta om min graviditet/förlossning
Min första graviditet, Theodors förlossning / Efter förlossningen

För er som inte följer mig på instagram (@sandralundqvist) lägger jag upp samma fakta lista här. Jag blev utmanad av en tjej att lista tio fakta om min graviditet/förlossning. Ni får gärna kommentera hur era graviditeter/förlossningar var. 
 
 
♥. Jag älskade att vara gravid och kände mig otroligt vacker. 
♥. Min gravida kropp skrek efter C-vitamin och jag åt mängder med clementiner och citroner.
♥. Jag åt Levaxin under graviditeten.
♥. Jag gjorde sammanlagt 5 ultraljud med Theodor i magen. 
♥. Theodor är född i V.39+2 (4 dagar innan bf).
♥. Vi åkte in till förlossningen pga en blödning. Värkarna kom igång i bilen. 
♥. Vid första undersökningen var jag öppen 3 cm och vi blev inskrivna. 
♥. Jag använde mig av lustgas och EDA.
♥. Precis innan krystarbetet, som varade i 59 minuter, klev nattpersonalen av och vi bytte barnmorskor. 
♥. Theodor skrek direkt när han kom ut och jag brast i lyckotårar. Mitt vackraste ögonblick är när han las upp på bröstet och jag fick se min son för första gången. 


 Sara ~ Candis

Nåt jag har sån ångest över när G kom, var att jag inte fick se honom :'( jag fick inte hålla honom utan de sprang iväg med honom direkt. Han kom i oplanerat säte nämligen och behövde hjälp att komma igång. Men idag kan jag sitta och gråta över att jag inte fick den stunden som alla andra pratar om. Det måste varit helt fantastiskt.

Svar: Nej vad ledsen jag blir av att läsa hur jobbigt det var/är för dig :( Självklart gör dom det som är bäst för barnet där och då men det måste vara tufft när det inte alls blir som man föreställt sig. Var G aldrig fixerad? Kram
Sandra



URL: http://candis.se


 Sara ~ Candis

Tack sötis <3 ja gud ja, det gick så jäkla fort allting och de bara sprang direkt och min sambo efter såklart. Kan bara föreställa mig hur det var för honom också :( usch, det är jag glad för att jag slapp se.
Nej han var aldrig det, men 8 st barnmorskor hade känt och bekräftat att han var fixerad. Så om det blir en till graviditet så ska jag begära ultraljud det sista jag gör för att vara säker <3



URL: http://candis.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?