Ny syn på arbetslivet
Vardagsliv

God morgon vänner, 
Här ekar det tomt men det har sin enkla förklaring, jag har jobbat. Jag fick förfrågan om jag kunde hjälpa till på den årliga båtmässan Allt för sjön och jag tackade ja. Att jobba på mässor är något helt annat än vad dem flesta är vana vid, inklusive jag. Jag har säkert jobbat på Allt för sjön ett tiotal gånger och det som får mig att återkomma är folket, hetsen och stämningen. Dem allra flesta är glada och förväntansfulla inför våren och sjösättning.
Dock gav detta mig en ny syn på arbetslivet och hur värdefull tiden med min son är. Dessa dagar har jag klivit upp när Theodor vaknat strax efter 06, ätit frukost tillsammans och stressat iväg. Jag har jobbat mellan 08.45-18.30 och kommit hem strax efter sju. Första dagen höll Daniel Theodor vaken så att jag skulle få en chans att leka med honom och sedan ta nattningen men arbetsdag två var han alldeles för trött och sov när jag kom hem. Ska det vara så när jag börjar jobba? Ångesten är ett faktum och jag funderar starkt på att förlänga mammaledigheten. Hur har det varit för er? Tycker ni att det har varit skönt att få komma tillbaka till jobbet eller har ni kännt som mig? Det kanske ändras när jag börjar jobba. 
 
 


 Felicia

Hihi det är därför du ska plugga ;-) (till sjuksköterska)

Kramis



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?