TRETTIOTVÅ.
Min andra graviditet

Barnet - Barnets totala längd är nu ca 42 centimeter och det väger ca 1,79 kg i början av veckan och ca 1,95 kg vid veckans slut Barnets alla fem sinnen fungerar. Barnet sover stor del av tiden, under de vakna perioderna tränar barnet på att andas, röra sig och öppna och stänga sina ögon. De inre organen fortsätter att mogna och lungorna förbereder sig inför den riktiga andningen. 
 
Mamman - Den övre delen av din livmoder är nu ungefär 11 centimeter ovanför navlen och din vikt ökar snabbare än någonsin nu. Viktökningen utgörs främst av moderkakan, blodvolym, livmoder, bröst, underhudsfett, vatten och fostervatten, förutom själva bebisen förstås. Då ligament och muskler i korsryggen börjar mjukna och slappna av inför förlossningen så kan det hända att du börjar få ryggvärk. Det finns inte mycket man kan göra för att förhindra detta förutom att försöka göra det så bekvämt som möjligt för sig. Det är också vanligt att få halsbränna under de sista veckorna eftersom livmodern inte lämnar mycket plats kvar för magen och dess innehåll som då kan pressas upp i matstrupen. Det kan hjälpa att äta mindre måltider fast oftare.
 
Egna tankar - Jag mår fortfarande oförskämt bra om jag bortser från tröttheten och ligamentsmärtorna jag känner. Att aldrig få vakna upp och känna mig utvilad återspeglar sig på mitt humör och temperament. Jag har för tillfället en väldigt kort stubin. 
 
Graviditetsmage i vecka 32 (31+0).
 Idag är det NoHate-dagen och med veckans gravidmage är jag med och sprider extra mycket kärlek. Var med du också och manifestera för ett godare och mer kärleksfullt internet. Inte bara för idag, utan för varje dag! Ta kort på dina händer när du formar dem som ett hjärta, ladda upp på instagram och tagga med #NoHateSE.


 Ida Nilsson

Gud vilken mysig mage du har! Jag kände mig mest som en valross alltså, haha..



URL: http://idacnilssons.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?