LISTA.
Vardagsliv

Jag älskar att finna dessa underbara listor om "saker jag aldrig trodde att jag skulle göra innan jag fick barn" och spara ner de punkter som definitivt stämmer in på mig. (Tyvärr har jag inte kvar källan till alla dessa punkter men cred till er ärliga mammor som skrivit listorna, Jessica Lagergren är grym på listor). Upp med en hand ni som instämmer på punkterna!

 

Bry mig om bebisens/barnets kurva - Kurva hit och kurva dit. Hur viktigt kan det vara? Men oj så stolt man blir när bvc-sköterskan säger att bebisen följer sin kurva perfekt. Och vad orolig man blir när det är precis tvärtom.

 

Uppmana någon annan att snyta sig i min hand - Jovisst fungerar handen minst lika bra som en näsduk.

 

Byta tre bajsblöjor inom loppet av sex minuter - OCH dessutom prata om bajsets utseende, konsistens, mängd och lukt.

 

Tycka att det är roligare att kolla på barn- än vuxenkläder - Det finns väl inget så gulligt som barnkläder?

 

Gå ut med kräks- mat- eller allmänt oidentifierbara fläckar på kläderna utan att bry mig nämnvärt.

 

Glömma att sminka mig - Smink?

 

Hitta russin, tre gosedjur, tre olika strumpor, en sked, två tandborstar samt nycklarna som varit borta under soffan utan att bli förvånad.

 

Aldrig hade jag föreställt mig att färgen på nappen skulle vara så viktig - Nappen gör hela helhetsintrycket

 

Bli upprörd om folk tror att det är en flicka istället för pojke - Hur svårt kan det vara att försöka lista ut könet på ett smidigt sätt istället för att ta sig friheten och brista rakt ut, men åh vad söt HON är! Hehe tack men det är en HAN..

 

Reagera på andras tillrättavisningar - Det är mitt barn. Punkt. Kom gärna med tips och råd men sluta upp med pekpinnar. 

 

När vi väl är ”barnfria” och sitter mittemot varandra, man och kvinna, härlig middag…då börjar vi längta efter barnen/barnet redan efter två timmar! Suck…

 

Sitta och skita med en unge i knät, torka bort tandkräm från handfatet och spela upp babblarna från telefonen. 

 

Fyll gärna på med punkter.



 Ida

Haha! Älskar det med färgen på nappen! Det är ju verkligen så 😂



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?