Sovmorgon utan sömn
Vardagsliv

God morgon söndag! På helgerna får jag och Daniel i regel en sovmorgon var, idag var det min tur att sova men det är lättare sagt än gjort. Daniel vaknar inte lika fort som jag när Theodor vill upp och jag får putta honom ur sängen. Bara där är jag halvvaken. Sen har Daniel inte samma känsla för Theodors rutiner såsom frukost, bada och vilka lekar som passar en tidig morgon. Theodor gormade och skrek mest hela tiden tills jag fick nog och klev upp. Daniel ska ha cred som försöker men denna lättirriterade gravida mamma kan tycka att jag förtjänade sovmorgon, och nu är den förstörd. Tack och lov för extra batterier.
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Att vara mammaledig med så fantastiska människor runtomkring mig är oslagbart. Isabell bjöd in till mammahäng i fredags och med totalt sju barn och fyra vuxna lyckades vi äta lunch, dricka kaffe och umgås. Melodys rum var mest intressant och det var också där vi satt på golvet bland lego och träbakverk. Kaos i dess härlighet.
 
Melody, Benjamin, Jamie, Elvin, Benjamin och Theodor (Mason sov tyvärr när gruppbilden togs). 
 
 
 
 
 


 Lisali

Hur kan du kalla dig för mammaledig då du har din son på förskola?
Bara undrar liksom..



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?