TJUGOÅTTA.
Min andra graviditet

Barnet - Barnets totala längd är nu ca 35 cm och det väger ca 1,1 kg i början av veckan och ca 1,23 vid veckans slut. Barnet har vid det här laget vant sig vid din röst, fortsätt att prata med och sjunga för det.

 

Mamma - Det är en kraftig tillväxtperiod mellan vecka 28-32. Livmodern fortsätter att växa och du kan känna tryck upp mot bröstkorgen. Det kan vara en lite obehaglig känsla. Barnet är livligt i magen och kan ibland hindra dig i din nattsömn. Försök att bulla upp ordentligt med kuddar mellan knän och under magen för att hitta en så avslappnande sovställning som möjligt. Nu är det dags att gå på föräldrautbildning, prata med din barnmorska.

 

Partner - Din partner kan tycka att det känns jobbigt under den här perioden. Påminn gärna henne om hur mycket hon betyder för dig och hur härligt det ska bli att få ett gemensamt barn.

 

Egna tankar - Ja, det är inte mycket som har förändrats till skillnad från förra veckan. Magen har däremot växt till sig ordentligt och jag kan inte längre ha mina vanliga tröjor utan att de blir för korta. I övrigt mår jag bra i graviditeten och har inte mycket att klaga på bortsett från min onda rygg som gör sig påmind med jämna mellanrum. Lillasyster har börjat sparka allt högre upp och trycker dagligen på revbenen. Jag längtar mer än någonsin efter vinter, desto snabbare vintern kommer, desto snarare får vi träffa lillasyster.

 

Graviditetsmage i vecka 28 (27+2).

 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?