Besök hos Mvc
Min andra graviditet, Vardagsliv

Det har varit fullt upp hos familjen Lundqvist/Hedgren hela veckan med förskola, passning av hundar, träffa vänner, överraskningsfest samt födelsedagsfirande och bloggen har fått komma i andra hand. Jag insåg precis att jag helt glömt bort att dokumentera mitt första mvc besök (bortsett från inskrivningen).
I tisdags, den 15 september klockan 10, hade vi tid för att prata om graviditeten, lyssna på hjärtat och mäta magen. Jag hade tänkt jämföra mitt första mått med det jag hade när jag var gravid med Theodor, dessvärre minns jag inte ett ord av vad barnmorskan sa. Det tog nämligen ca en minut att finna hjärtljudet och under den minuten gick det tusen tankar i huvudet. Barnmorskan kände och klämde på magen medan hon letade efter ett galopperande ljud med monitorn. Tystnaden som uppstod gjorde mig ännu mer nervös och jag var säker på att denna graviditet inte skulle gå vägen, trots att jag känt sparkar samma dag. Lyckligtvis fann hon hjärtljudet tillslut och kunde konstatera att lillasyster låg väldigt långt ned. Jag får fråga efter mina mått vid nästa besök. 
 
Lillasysters första tossor fick hon av fina Jennifer och Niklas. 




 Carolina Thoor

Vilka söta! Jag hade känt mig väldigt nervös om inte minitorn hade känt hjärtljuden! :)

Svar: Nervös var bara förnamnet! Tack och lov för att jag känner sparkar varje dag! :) Kram
Sandra



URL: http://knaset.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?