Mildare variant av hormonspiral
Vardagsliv

Jag har inte kunnat öppna mina mail i mobilen pga fullt lagringsutrymme och insåg att det var dags att rensa bland bilder och göra en överföring till den externa hårddisken. Det är vad jag har sysslat med i kväll mellan varven. Jag har fortfarande inte lärt mig att använda vår mac dator och min dator sjunger verkligen på sista versen. Tänk om den skulle krascha och alla bilder försvinna. En extern hårddisk är ett måste för alla fotogalningar som mig. Sagt och gjort, nu är jag lugn och den får gärna lägga av nu om den hade tänkt att göra det. 
 
Som ni vet lät jag sätta in en hormonspiral idag och det med blandade känslor. Jag är glad över att jag har gjort det och att den är av den "mildare" varianten (något mindre hormoner). Spiralen håller i tre år och om det känns bra sätter jag förmodligen in den andra varianten av hormonspiral som håller i fem år. Om nu Daniel inte skulle ändra sig gällande ett tredje barn. Om det gjorde ont, ja. Om det gjorde väldigt ont, både ja och nej. Det gick hyffsat fort att sätta in spiralen men det var en obehaglig känsla och mycket instrument i fiffi. Jag kände av molandet som kommer direkt och började blöda. Förhoppningsvis håller mina hormoner en jämn balans och mensen uteblir. Det återstår att se. Vilket preventivmedel använder ni?
 


 Emma

P-piller 👍 funkar prima för mig. 😊 ha en fantastisk dag!!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?