Nattning med två barn
Vardagsliv

Dagen har varit sådär löjligt slapp och i stället för att sitta ute i solen (som gick i moln lika fort som jag publicerade mitt morgoninlägg) förflyttade vi oss till soffan. Jag hämtade hem Theodor strax innan 15 och stannade till i lekparken med kompisen Melody innan vi gick in och fick sällskap av både barnens faster och farmor. För två år sedan vid den här tiden blev vi inskrivna på förlossningen och jag hade ovetandes börjat öppna mig.
 
Daniel spelar fotboll på onsdagar vilket innebär att jag har båda barnen vid nattning. Vanligtvis tar jag och Daniel ett barn var och numera tar en läggning med Theodor ungefär en timme vilket ofta leder till en rastlös Alva-Li. Ikväll provade jag att lägga Theodor i sin säng medan Li tittade på färgerna i sitt babygym. Jag gick ut i vardagsrummet och lät honom somna själv. De första fem minutrarna ropade han efter vatten, ville att jag skulle lägga mig bredvid och försökte smyga upp. Jag talade om för honom att jag var i vardagsrummet och frågade om han ville ha nallen i sängen. Jag bäddade ned både Theodor och nallen och fem minuter senare, efter totalt tio minuter, sov han. En klapp på axeln gav jag mig själv och en high five i luften. Jag hoppas att vi kan fortsätta med denna metod hädanefter och slippa sitta på en liten hård barnstol tills hans somnar. 
 
Dagens lunch.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?