Detta tar kål på mig
Vardagsliv

På tal om hormoner i tidigare inlägg tycker jag att vi bör ta upp hormoner och förvirring. Jag hade inte alls tid för spiralinsättning idag utan det var i tisdags (!!) och jag fick ringa med svansen mellan benen och boka en ny tid. Begreppet amningshormoner stämmer in på alla plan hos mig och idag var inget undantag. Kastat blöjan i tvättkorgen i tron om att vi bytt plats på papperskorgen, lagt bebisstrumpor i den använda blöjan i stället för våtservetterna och vikt ihop, placerat kylvaror i frysen och frysvaror i kylen, glömt bort tider osv osv är några få nämnda ting påverkade av amning (vill jag tro i alla fall). Har ni gjort någonting knasigt medan ni har ammat? Dock har jag på senare dagar blivit så förvirrad att det påverkar mig negativt med bland annat stress.
 
Jag sätter väldigt höga krav på mig själv i vardagen, lägenheten skall vara städad, maten inhandlad och lagad, hunden rastad, tvätten tvättad och hängd, lämna och hämta på förskolan och vara världens bästa mamma samtidigt som jag vill vara aktiv på sociala medier, och detta slår tillbaka hårdare än vad det ger. Under veckan som varit har jag tagit fel på inbokade tider och blandat ihop dagar trots almanacka, gått ut utan jacka trots att jag är den mest frusna person jag vet (det går att jämföras med att gå ut utan skor för jag har alltid min jacka på mig) och glömt bort Theodors återbesökstid efter operationen. Lyckligtvis sorterade jag bland papper just ikväll och hittade kallelsen som är i morgon bitti. Jag är rädd för att jag någon dag skall vakna upp och vara handlingsförlamad. Tänk om detta tar kål på mig? 
 
Då jag inte alls hade tid hos mvc idag fick jag en hel dag ledig och spenderade den tillsammans med Evangelina och barnen. Vi åt en lång frukost i deras uterum medan barnen sov i vagnen. Kusin Maximilian kom och lekte med oss medan syster besökte sin brukare. 
 
 


 Mikaela

Släpp kraven lite... Som vi pratade om igår :) <3 vad är det värsta som kan hända? Att du får lite ångest kanske (för du inte dammsög eller vek tvätten) men det går över. Ibland måste man få tillåta sig själv att bara få vara, du är dessutom mamma och har fullt upp med dina två små, du är bra nog, fast du inte dammsuger hela tiden 😘 Puss!!!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?