Aktivera två barn
Vardagsliv

Jisses vilken fantastisk dag vi har haft! Att lyckas aktivera två barn i olika åldrar med olika behov är en prövning men allting går. Alva-Li är inte stormförtjust i att sitta i vagnen om hon möjligtvis inte skall sova och hänger på höften mest hela tiden vilket resulterar i att jag inte har många händer över för att klättra omkring och busa med Theodor. Detta är något som har bidragit till ett dåligt samvete hos mig men jag gör mitt allra bästa och så fort lillasyster kan ta sig fram eller när jag vågar lämna henne sittandes utan oron att hon kan tippa vet jag att det kommer att bli lättare. Som tur är älskar Theodor att gunga och Alva-Li blir överlycklig när vi puttar på storebror. Hon blir lycklig över precis allt så länge Theo är involverad. Han är den bästa hon vet! 
 
Redan klockan 10 packade vi in allt som kunde tänkas behövas för en heldag utomhus och for till Vällingby för att hänga med Ida och Filippa. Efter bus och med mätta magar gick vi en promenad till en kombinerad 4H-gård/lekpark/fik för att åka kana, jaga tuppar, hoppa studsmatta, gunga, klappa får och leka i sandlådan. Theodor och Filippa leker något otroligt bra och det märks tydligt att det bara skiljer sju dagar i ålder.
 
 
 
 
 Alva-Li fick prova att gunga tillsammans med storebror för första gången och hon skrattade något kopiöst.
 


 Lisa

Vilka härliga bilder! :)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?