Magsjuka
Vardagsliv

Hej vänner,
Helgen är förbi och vi har haft det så himla mysigt med Andys lekland, middag med vänner, melodifestivalenkväll (likt varje lördag) och spårvägsmuseet. Om det inte vore för Theodors gnällfas han befinner sig i skulle denna helg fått 5/5 möjliga. Dessvärre började denna vecka med att Daniel åkt på magsjuka så jag och barnen håller oss så långt bort från honom som möjligt. Alla tre trängdes i soffan i natt (Theodor kom smygandes vid 02) och det märks på mitt humör att jag inte fått sova mer än någon timme i sträck.
 
Theodor fick vara hemma från förskolan idag då han hade en lös blöja i förrgår och vår första tanke var att även han åkt på magsjuka men han är sig lik och har varken spytt eller bajsat löst igen (ursäkta informationen). Vi spritar allt Daniel kan ha rört på här hemma och lyckligtvis har Alva-Li inte påverkats någonting.
 


 Anonym

Fy för magsjuka! Tänk på att det kan smitta i upp till 48 h. Magsjuka är luftburen och smittar länge. Krya på er

Svar: Ja usch! Givetvis tänker jag på det och det har redan gått 48h sedan Theodor hade en lös blöja och han har inga som helst tecken på att vara sjuk :) Dricker, äter och mår precis som vanligt. Jag är väldigt noga med att inte träffa folk eller lämna på förskolan om vi skulle tro att han smittar. Tusen tack!
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?