Har vi valt rätt namn?
Alva-Li 0mån-3mån

Som ni redan vet velade vi väldigt länge gällande lillasysters namn. Det är ingen lätt uppgift att välja ett namn som någon skall leva med livet ut. I fyra veckor var hon namnlös och vi testade olika namn under olika dagar. Alva-Li var under hela min graviditet ett namn jag inte kunde släppa medan Daniel var skeptisk. Jag letade dag som natt efter nya namn, både på internet och i böcker. Agnes kom att fastna och jag tyckte att det passade bra med Theodor. Daniels favoriter var Alicia och Denise. Desto mer vi pratade om namn desto mer oense blev vi. Efter fyra veckor av velande hade Alva-Li klättrat på Daniels lista och vi bestämde oss för det. 
 
Till en början hade vi svårt huruvida vi skulle säga Alva-Li eller ge henne ett smeknamn. Jag ÄLSKAR namnet Alva-Li och nu faller det sig naturligt att säga. Om vi skall kalla henne för något annat än tilltalsnamnet blir det mest troligt Allie eller Li (alltså inte Alva). Nu har hon burit på namnet i två veckor och jag är helt säker på att vi valde rätt.
 
Alva-Li.


 sandra.

så söt :) och jätte fint namn!



URL: http://miinvardaag.blogg.se/


 a n n i k a

Jätte gulligt namn! Jag och min pojkvän har redan bestämt att om vi får en dotter i framtiden, så ska vi döpa henne till Agnes. För vi båda tycker att det är ett så fint namn :)

Svar: Agnes är så fint! :)
Sandra



URL: http://blogofphoto.webblogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?