Sundare mattänk
Vardagsliv

Äta bör man annars dör man. Nu är vi inne på andra veckan med ett sundare mattänk och mitt sockersug har minskat drastiskt. Jag har snarare börjat fundera på om det verkligen är värt att ta den där chokladbiten på min "ätardag" samtidigt som jag vet att det är nödvändigt att tillåta mig själv att välja det onyttiga framför det nyttiga en dag i veckan. Jag är mer medveten om vad jag stoppar i mig och bara det är en drivkraft.
 
I lördags åt jag gurka, morötter och dipp som snacks och inte nog med att det är gott så är det också en nyttigare variant på snacks. I helgen är jag sugen på att duka fram olika korvar och ostar istället för chips och godis. Kom gärna med era tips på lite nyttigare snacks. 
 
Min lunch häromdagen bestod av ruccola och spenatsallad med blomkål, surdegsbröd med makrill, sparrissoppa och ett glas citronvatten.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?