Gravid trots hormonspiral
Vardagsliv

Sedan jag blev mamma för första gången har jag vetat och känt att jag vill ha en stor familj (om vi får den möjligheten) och det känner jag fortfarande. När Alva-Li var tre månader stoppade jag in en hormonspiral som håller i tre år och ännu har jag inte slutat blöda helt. Jag har funderat på att ta ut den men jag vet inte vad jag skall ersätta den med. Om det inte vore för att jag har spiral hade jag trott att jag var gravid. Den senaste veckan har jag känt mig oförståeligt trött, mått illa och varit lätt irriterad. Jag vet att det förmodligen är hormonerna från spiralen men jag kan inte undgå att hoppas. Daniel vill inte ha mer barn och givetvis känner jag mig otroligt lyckligt lottad som har två fantastiska barn, missförstå mig rätt, men jag önskar så att få bära, föda och älska ännu ett barn. 
 


 Sara H

Min svägerska hade också en spiral då hon kände sig nöjd med dom 2 barn dom har :-) hon närmade sig 40 och kände sig hur klar som helst på dem biten. I januari va dom på badhuset och där kände hon något i magen men slog bort tanken.... Väl hemma gjorde hon ett gravtest bara för att som visade ett plus. Dagen efter bokade hon ett ul för att fastställa hur långt hon gått med tanke på spiralen plus att hon inte kände sig något gravid. Visade sig att hon va nästan i vecka 23 :-O
Så nu på Sveriges nationaldag föddes deras 3e barn en flicka som fick namnet Emira <3

Tänk så de kan gå även med skydd.
Menade inte att "skrämma" upp dig med detta <3 :-)

Ha en fin kväll!
Kram



URL:


 Miiikaellaaochebba

Jag hade hormonspiral, mådde illa och kräktes viss mornar och kände mig verkligen gravid! Blödde i ca 1 månad och sen så hade jag mens 3 gånger under loppet av 1 år. Tog ut spiralen då jag började få kraftiga blödningar konstant i ca 3 månader och når dom tog ut den visade det sig att den satt fel! Men om den inte satt sig fel så förprogrammerat jätte nöjd ☺️👍🏻👍🏻



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?