13 måste ha i barnens resväska
Vardagsliv

Att resa med barn kräver mycket planering och jag förbereder mig genom att skriva listor. Idag var jag på apoteket och köpte det sista bra att ha till barnens necessär och i morgon köper vi en ny (begagnad) resevagn. Nedan har jag skrivit en lista på de saker jag inte vill resa utan till barnen. Fyll gärna på listan om jag glömt något som ni inte reser utan!
 
Pass och försäkringskort
 
Reseapotek - necessär fylld med vätskeersättning, alvedon, plåster, febertermometer, nässug, nässpray, salvor, sårtvätt och nagelsax
 
Solskyddsfaktor och bodylotion
 
Blöjor och våtservetter (givetvis går det att köpa blöjor på plats men jag gillar att ha allt klart när vi landar)
 
Uvkläder (UVdräkt, UVhatt, UVtröja)
 
Badbyxor och badblöjor
 
Babyvakt
 
Bärsele
 
Ersättning, flaskor, flaskborste och flaskdiskmedel från NUK
 
Nappar, napphållare och snuttefiltar
 
Resevagn och solskydd till vagn
 
Russin, majskrokar, rån och annat gott
 
Leksaker
 
För ett år sedan resten jag (gravid), Theodor, min mamma och mina två systrar till Turkiet och den resan var en av de bästa.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?