Hjärt och lungröntgen
Theodor 2år-

Theodor har totalt haft tre tuffa nätter med andningsbesvär. De börjar alltid vid läggning eller under natten och håller i sig till dagen efter. Besvären kommer plötsligt och inte efter ansträngning, vid förkylning osv. Han får väldigt svårt att andas och behöver hjälp med inhalator. börjar hosta kraftigt och kan få feber. Igår var vi hos läkaren för att utesluta allergi då de tidigare misstänkt pollen och även för att se hur vi skall gå vidare med hans besvär. Innan 4-5 års ålder bildar inte barn allergier enligt läkaren och pricktestet (som jag ville göra) visade ingen allergi mot varken pollen, gräs eller päls. Vi pratade om allt från början, hur han äter, utslag, avföring osv men blev inte klokare för det. Hon rådfrågade med sin kollega som bestämt sa att hon skulle skicka detta vidare till Astrid Lindgren för en remiss till hjärt och lungröntgen. De skrev HÖG PRIORITET med stora bokstäver så förhoppningsvis får han den hjälp han behöver snarast. Tills vidare använder vi inhalatorn vid behov. 
 


 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

hoppas han mår bättre snart

Svar: Tack snälla! Kram
Sandra


 Kimmie

Ett litet tips bara. Ni har möjligtvis inte dun i täcket/madrassen som han sover i? Detta kan framkalla allergi. Jag tänkte i och med att det sker vid läggning och att det då kanske kan vara något däromkring. Jag som är astmatiker måste nämligen tänka på att inte sova bland dun.

Bara ett litet tips :)

Svar: Det har vi aldrig tänkt på, dock får han inte dessa anfall varje natt utan har totalt fått det tre gånger. Kan det ändå vara dun tro? Theodor sover inte med ett duntäcke, däremot gör jag och min sambo det. Hur blir du när du får en allergisk reaktion mot dun?
Tack för ditt tips! Kram
Sandra



URL:


 Kimmie

Jag har aldrig riktigt fått ett anfall av det just för att läkarna har varit riktigt stränga mot att jag inte får sova med dun runt mig. Så har alltid undvikit det (även fast duntäcken är fantastiska!). Det kanske är värt att ta den frågan med läkaren iaf :) hoppas verkligen ni får ordning på det. Kram



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?