Varje morgon brinner det
Vardagsliv

Jag känner att vi måste reda ut en sak. Sömnlösa nätter, upprepade uppvak, sparkar i ansiktet och barn som väcker varandra, listan kan göras lång. Igenkännande faktorn är säkerligen hög hos oss småbarnsföräldrar men numera är inget av dessa ovanstående påståenden lika irriterande som när Daniels väckarklocka ringer på morgonen. Givetvis förstår jag att han måste väckas för att kliva upp och åka till jobbet men varje morgon brinner det lika mycket inombords när jag ser hur han klickar på snooze. Daniel är väl medveten om mina tankar kring detta och har lovat att bättra sig men enligt mig säger det sig självt. Vi är ofta fyra personer i sovrummet och att då en person tror sig ha rätten att låta väckarklockan ringa flera gånger om för att denna "någon" *hint hint* är trött. Jo man tackar, jag är också trött. Och nu väcktes jag för sjuttielfte gången. Och där vaknade barnen.
Hur gör ni när ni skall kliva upp till arbetet eller hur gör er partner? Vaknar era barn?
 
Världens gladaste bebis.
 


 Mikaela

Jag vill INTE ha nån klocka som ringer om och om igen när jag ska upp med sonen och när jag själv jobbar får den endast ringa en gång sen går jag upp. Nu sover våran son oftast bara till 5-6 på morgonen så han är våran väckarklocka till största del men hoppet lever kvar om att få sova nån timme extra en vacker dag och då får inte en väckarklocka förstöra det 😆

Svar: Det finns inget värre än att ha sovit dåligt på natten och veta att barnen snart kommer att vilja gå upp och så ringer en j*kla klocka och väcker hela huset..haha! Kram
Sandra



URL:


 Amy

Mannen ställer väckarklockan ute i hallen så han måste gå upp och stänga av den och då går han inte tillbaka och lägger sig 😊 Eftersom den står utanför sovrummet så låter det heller inte lika högt. Dottern på 4 månader brukar faktiskt inte vakna för han är ganska snabb på att stänga av den.

Svar: Vad smart! Dock tror jag inte att han skulle höra den eftersom att han knappt hör väckarklockan som det är idag. Det glädjer mig att vissa kan sova djupt, eller inte haha! Kram
Sandra



URL:


 Camillaedvinsson.vimedbarn.se

Min gör likadant! Snoozar 50 gånger och jag knuffar bokstavligen ut honom ur sängen. Jag brukar även ställa om hans klocka i smyg, det funkar bäst!

Svar: Jag puttar också ner Daniel varje morgon haha. Jag har börjat vakna någon minut innan hans klocka ringer och petar på honom så att han ska vara beredd att stänga av. Jobbigt bara att min kropp har ställt in sig på att vakna då men bättre det än att barnen ska vakna. Hur menar du med ställa om? Kram finis
Sandra



URL:


 Tanja

Haha oj vad jag känner igen mig! Blir lika arg på min man varje morgon. För att undvika att sonen vaknar har vi ställt in väckarklockan med hans "godnatt"-sång. Så hör han det i sömnen förstår han undermedvete att han ska fortsätta sova ;) Jag brukar också be min man att gå upp vid första ringning och sen fortsätta snooza på soffan om han nu tvunget måste sova vidare.

Svar: Vad smart! Dessvärre har vi ingen godnatt sång och båda barnen vaknar nog mer av det plötsliga ljudet som kommer av väckarklockan än själva "ljudet" om du förstår vad jag menar. Men att han får snooza på soffan ska jag definitivt ta upp! Kram till dig
Sandra



URL: http://tanjaselma.blogg.se


 Joanna

Vår "lösning" (som inte va mkt till lösning) var att mannen satte telefonen på vibration, som varken barnen eller HAN vaknade av... Så vaknade jag och fick väcka honom... Ja, som sagt inte optimalt men barnen vaknade inte i alla fall, men riktigt irriterande. Speciellt då min man började jobba 6 då & därför gick upp vid 5... Gäsp



URL:


 fruborgenvik.se

Så söt! Vår bebis är så morgonpigg, han vaknar oftast senast 6 och pappa börjar inte snooza förrän 7 så jag känner mig inte så irriterad över det =D



URL: http://fruborgenvik.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?