Bajsmorgon
Theodor 1,5år-2år, Vardagsliv

Godmorgon vänner, 
Har ni sovit gott? Jag som brukar lägga mig strax efter 21 kom inte i säng fören vid 23. Alva-Li fick Rota-vaccin i tisdags och sedan dess har hennes mage knorrat. I morse kom allt ut som hon i ett dygn kämpat med och det kom ö v e r a l l t. På skötbordet, golvet och väggarna. Rolig information jag vet! Jag var tvungen och fotografera för att skicka bilden till Daniel men jag spar er den synen. Theodor stod och skrek maaackaa redan klockan 05 och jag som var helt slut efter natten bad Daniel att hämta in honom till oss. Lyckligtvis somnade han om till 07. I samband med att solen gick i moln gjorde mitt tålamod detsamma.
 
I två timmar längtade jag efter att få lämna Theodor på förskolan. Får man säga så? Han har gnällt och varit missnöjd över precis allt. Ni vet när man känner sig sådär löjlig och försöker skoja till allt, låta honom göra i princip vad han vill men det blir fel ändå. Så kände jag mig i morse. Vi hamnade i ofas och tiden sprang iväg. Jag som hade hoppats på att vi skulle hinna förbi traktorerna innan lämning men vi tog bilen. När vi kom fram till förskolan sken Theodors ansikte upp så fort han fick syn på sina vänner. Han kramade mig ödmjukt och vinkade hej då. Theodor har lärts sig att säga "aj vu" vilket betyder love you och när han sa det släppte all aggression från tidigare. 
 
Igår stod vi länge och tittade på de arbetande traktorerna.
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?