Jag vill inte stressa mig igenom min mammaledighet
Alva-Li 0mån-3mån, Vardagsliv

Vilket väder! Från solsken till en tjock dimma av gråa moln. I morse lät jag Theodor bestämma om vi skulle åka buss eller bil till förskolan och svaret var givet. Att åka buss eller gå längs bilvägen är någonting Theodor aldrig tröttnar på. Tiderna han lämnas och hämtas på förskolan stämmer överens med de tider flest lastbilar åker vid oss. Idag stannade vi dessutom till vid ett bygge för att titta på de arbetande traktorerna. 
 
Dagen har spenderats med min fina vän Jennifer och hennes Tuva. Vi åt god lunch, pratade om allt mellan himel och jord och trillade över ämnet stress i samband med föräldraledighet. Vi båda var eniga om att vi stressar alldeles för mycket i vardagen och glömmer bort att stanna upp, njuta av den lilla tid vi har hemma tillsammans med de små (jag är evigt tacksam över att vi i Sverige får vara hemma med våra barn så pass länge som vi ändå får) men framförallt att ta vara på nuet. Det är okej att tacka nej till någonting inplanerat om tex. natten har varit tuff eller för den delen så är det okej att tacka nej till någonting som man inte har lust med. Det går inte att få alla nöjda så vad är då viktigare än att du och ditt barn mår bra. 
 
Personligen fungerar jag bäst när jag har mycket inplanerat och en lagom stress får mig att prestera. Dock så är det en hårfin gräns mellan positiv och negativ stress. Jag vill inte stressa igenom min mammaledighet och från och med IDAG skall jag göra det som känns bäst för mig/oss. 
 
Tuva och Alva-Li.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 Veronica Wallgren

Gud så söta! :)



URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/


 Jessica

Åh vilka sockersöta gullungar :D jätte fina bilder verkligen!



URL: http://duvetjessica.blogg.se


 kerstin ehrenholm

å vilka fina tjejer fina bilder



URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?