Förbereder mig inför det värsta
Vardagsliv

I skrivande stund sitter jag med en stor popcornskål och laddar upp inför det som mest troligt komma skall samtidigt som jag uppdaterar er. Natten var något utav det värsta utan att egentligen vara särskilt hemsk. Jag är psykiskt slut efter alla dessa nästintill sömnlösa nätter och när Alva-Li bestämde sig för att ligga och prata mellan 02.27 till ca 04.45 började tårarna rinna. Jag ville inget hellre än att sova och hon gjorde precis allt för att inte somna om. Jag bar över henne till mig, gav henne en flaska, kliade i pannan, buffade osv utan resultat. Jag hade ingen lust att kliva upp men jag kunde heller inte sova bredvid en pratande lillasyster. Idag är jag beredd på det värsta och skall strax hoppa i säng. Hur sover era små? Alvis har jämt sovit hela nätter men nu verkar det ha vänt.
 
Idag har förmiddagen spenderats på Andys lekland tillsammans med moster och kusin. Av någon märklig anledning samlar jag alltid på mig ny energi under dagen och lär mig aldrig att sova när barnen sover. Mamma bjöd på lunch och sen tog vi en kaffe hos Evangelina innan klockan slog hämtning på förskolan. När Theodor var under året minns jag hur varje dag var planerad och uppbokad med vänner, vi åkte in till stan, besökte skansen, gick till öppna förskolan osv. Nu hinner jag inte med lika mycket eftersom att vi har förskoletider att passa.
 


 Hanna

Min son Noah är i princip lika gammal som eran tjej. Han har också kommit in i en period då han sover dåligt och oroligt! Läggningarna har verkligen på krafterna och kan ta länge. Han sätter sig upp så fort vi lagt ner han och blir så ledsen och arg. Läste att de var typiskt i just denna månad. Mycket separationsångest som spelar in för våran son iaf. Jag lär mig heller aldrig att passa på att vila då barnen vilar. Styrkekramar till dig!

Svar: Vad skönt att veta att vi inte är ensamma samtidigt som jag inte önskar någon annan denna påfrestande period. Har ni gjort någonting särskilt för att underlätta eller kämpar ni på i hopp om att det snart är över? Tack för din kommentar och stor kram!
Sandra



URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?